פרק שני

כיצד תפקדה אלעד ?

בתחילה לא השקענו מחשבה גדולה, אם בכלל, בנושא משרדי החברה, מזכירות וכו' ואכן בחודשיים הראשונים לא היו משרדים לחברה.
כדי לקיים את הפעילות של החברה ולראיין מועמדים היינו נפגשים במקומות שונים כגון: מסעדות, בתי מלון וכן גם בביתם של המועמדים.
אני זוכר כי את המועמדת הראשונה לעבודה שהתראיינה באלעד, ראיינו במשך שעתיים במסעדה ליד השלישות בר"ג ואח"כ עברנו אליה הביתה לעוד שעתיים ראיון.

כמובן שבעליל המצב לא היה סביר ואזי החלטנו לשכור משרד (לפי שעות) בבית התעשיינים.
בשלב מאוחר יותר שכרנו דירת שני חדרים ב-200 $ ברחוב הקליר שליד עיריית תל אביב, דירה אשר הפכה למשרד הראשון של "אלעד". במקביל לשכירת המשרד החלה לעבוד בחברה מזכירה.
לאחר חודשיים של עבודה התפטרה המזכירה. כששאלנו אותה לפשר ההתפטרות, היא לא רצתה לענות. התעקשנו לדעת את הסיבה: האם בגלל השכר? בגלל שעות העבודה? בגלל הבוסים? היא השיבה כי השכר הוגן, השעות נוחות ואפילו הבוסים נחמדים. ובכל זאת? לבסוף היא השיבה, כי היא לא רואה שיש לחברה סיכוי להתקיים יותר ממספר חודשים, והיא לא מעוניינת לעבוד בחברה ללא עתיד. נו – על זה אפשר להתווכח בדיעבד…
תקופה קצרה אח"כ הגיעה חנה לבקוביץ לראיון עבודה ומאז היא בת המשפחה הותיקה ביותר בקבוצת אלעד.