פרק חמישה-עשר

אנשי מכירות

אחת מאבני הדרך בכל חברה שרוצה להצליח זה גיוס אנשי מכירות טובים.
לחברת אלעד יש ניסיון רחב בתחום. ולראייה שני אנשי מכירות שעבדו באלעד כשהייתה עוד בחיתוליה והשאירו את חותמם.

כשנה לאחר שנוסדה החברה הגיעה אשת המכירות הראשונה.
הגברת היתה חסרת ניסיון קודם אך עם קשרים בענף המחשבים, ולכן גייסנו אותה.

באותה תקופה, שנת 1983, אלעד עסקה בהשמת כח אדם, להבדיל מהיום. הרעיון בהשמה היה: לאייש משרה פתוחה אצל הלקוח, המועמד מתקבל לעבודה ואנו מקבלים מהלקוח תמורה חד פעמית בגובה משכורת חודשית.
כדי לקיים את אלעד של אותם זמנים, היינו צריכים לאייש כעשר משרות בחודש.
אשת המכירות בתקופת עבודתה הקצרה בחברה, הצליחה לאייש עשרים עד שלושים משרות בחודש. כשניסיתי להתחקות על שיטות עבודתה, התברר לי שהכל היה על טהרת הקסם הנשי אותו הפעילה על הלקוחות שנכבשו אחד אחד.

אשת מכירות נוספת בתחילת הדרך באלעד, היתה פקידת כח אדם. היא הועסקה במשרה חלקית בשעות הערב (זה היה לפני עידן הטלפונים הניידים), ותפקידה היה ליצור קשר טלפוני עם המועמד ולנסות למכור לו את המשרה אצל הלקוח.
מה שאפיין את עבודתה היה שתמיד כשבאתי למשרד, נכח שם מועמד שבא לבקר והביא לה אוכל.

כאלו היו אנשי המכירות בעבר.
כיום אנשי המכירות הם אנשי מקצוע מהטובים בענף, אקדמאים, בעלי ניסיון ומאופיינים בתכונות כמו חריצות, השקעה כריזמה ועוד.

בהשוואה לתקופה הישנה, החברה השתנתה ופני אנשי המכירות השתנו לחלוטין.
בקבוצת אלעד מועסקים כיום כשניים עשר אנשי מכירות. כן יירבו.